Skupina KROUŽKY, která je jedním z největších organizátorů zájmových a vzdělávacích kroužků a volnočasových aktivit pro děti přímo v základních a mateřských školách po celé ČR, a která je součástí české investiční skupiny DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše, oznámila, že se na zájmové a vzdělávací kroužky, které organizuje po celé ČR, v letošním školním roce přihlásilo celkem 7877 dětí, což představuje jen cca 2% pokles oproti loňskému roku, kdy se na kroužky přihlásilo celkem 8049 dětí. K největšímu poklesu zájmu o kroužky došlo v Brně a Východočeském kraji, kde byl zaznamenán pokles počtu dětí v kroužcích zhruba o čtvrtinu, naopak největší nárůst zájmu o téměř 14 % připadá na Prahu. V ostatních krajích je zájem a počet dětí navštěvující kroužky přibližně na stejné úrovni jako v loňské roce.
„Z letošního zájmu a počtu přihlášených dětí na naše kroužky vyplývá, že i v aktuální složité době ovlivněné vysokou inflací, rostoucími cenami energií a válkou na Ukrajině, rodiče nezanevřeli na své děti a investují do nich a do jejich volnočasových aktivit. Zřejmě má také ještě velká část rodičů v neblahé paměti období pandemie, kdy děti nemohly po určitou část roku chodit prakticky nikam, takže se jim to nyní pochopitelně snaží vynahradit a dohnat tento ztracený čas,“ říká ředitel skupiny KROUŽKY Jakub Reindl. „Zejména v regionech je vidět, že klesá počet dětí, které docházejí na dva a více kroužků, což pravděpodobně způsobuje složitá ekonomická situace,“ dodává.
„Pokud jde o počty kroužků, které organizujeme, tak k největší změně v porovnání s loňským rokem, a to snížení počtu kroužků o více než čtvrtinu, došlo ve Východočeském kraji a také v Ostravě o cca 9 %. V Praze nám naopak stoupl průměrný počet dětí v jednom kroužku z 8 na 10 dětí, což nám např. umožňuje otevírat i kroužky náročnější na energie jako jsou třeba sportovní kroužky. V ostatních krajích jsou počty kroužků i průměrný počet 9 dětí na jeden kroužek na stejné úrovni jako v loňském roce,“ dodává Jakub Reindl.
Skupina KROUŽKY
- Již od roku 1999 organizuje zájmové a současně vzdělávací kroužky pro děti přímo ve školách a školkách po celé ČR. Jen v Praze úzce spolupracuje s více než 180 školami a rodičům tím šetří čas, protože lektoři chodí za dětmi přímo do škol(ek). Nabízí nejširší nabídku kroužků v České republice, celkem přes 50 druhů. Za celou dobu působení v nich strávilo svůj volný čas více než 100 000 dětí.
- Společnost učí děti zábavnou formou, protože ta je při rozvoji dítěte nejefektivnější. Zároveň však cítí velkou zodpovědnost a přistupuje k výuce vysoce profesionálně, a to pod dohledem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Česká školní inspekce jí udělila nadprůměrné hodnocení.
- V roce 2014 rozšířila společnost svoji působnost v rámci regionálních poboček po celé ČR a Slovensku.
- Děti při výuce pracují s vlastními metodickými materiály a pomůckami, které jsou díky zkušeným metodikům neustále aktualizovány a vylepšovány. Společnost pořádá pobytové a příměstské tábory, dětské soutěže, sportovní turnaje a projekty pro rodiny s dětmi.
- Provozuje táborový areál RS Kroužky nad Moníncem v krásné přírodě v těsné blízkosti lyžařského areálu. Zde se konají letní tábory, víkendy, kroužková soustředění, školy v přírodě a lyžařské kurzy.
- Nejmladším projektem je založení Základní umělecké školy Flow v roce 2021, která byla úspěšně otevřena v OC Spektrum v Čestlicích. Vizí společnosti je tento koncept rozšířit i do dalších OC v ČR. Společnost je tým lektorů, pedagogů, metodiků a zkušených odborníků, jejichž hlavním mottem je “Vše pro dětský úsměv“.
KROUŽKY v číslech
- 6 500+ dětí každoročně navštěvuje aktivity.
- 300+ základních a mateřských škol, se kterými spolupracují.
- 400+ kvalifikovaných lektorů v rozmezí 18 – 60 let, kteří vedou kroužky.
- 160 000+ individuálních přístupů za rok na webové stránky.
- 16 000+ aktivních e-mailových adres v newsletterové databázi.
- 10+ veřejných eventů během školního roku s účastí až 500 dětí a jejich rodičů a přátel.
- 1 500+ dětí, které se účastní pobytových a příměstských táborů.
- 5 000+ aktivních sledujících na sociálních sítích.