Společnost Salesforce oznámila, že celosvětové online tržby za sváteční sezónu 2024 (1. listopadu – 15. prosince) dosáhly hodnoty 849 miliard dolarů, což představuje výrazný meziroční nárůst o 4 %. Statistiky ukazují, že maloobchodníci před vánoci nasazují řadu nových strategií, včetně agentů s umělou inteligencí a systému Buy Online Pick Up In-Store (BOPIS), aby co nejlépe využili dynamiku spotřebitelských výdajů.
„Vzhledem k tomu, že se maloobchodníci snaží vydělat na závěrečném nákupnímnákupním šílenství, jsou agenti s umělou inteligencí záchranným lanem,“ řekla Caila Schwartzová, ředitelka oddělení Consumer Insights and Strategy společnosti Salesforce. „Maloobchodníci jako Saks – kteří využili Agentforce k posílení svých týmů zákaznické podpory – se ukazují nakupujícím, aniž by zvyšovali své náklady. Díky tomu, že vyřizují s osobním přístupem veškeré dotazy, problémy s objednávkami a doporučení, je pro ně obdarování na poslední chvíli bezproblémové. Tito maloobchodníci získají větší kus pomyslného svátečního koláče.“
Společnost Salesforce předpokládá, že v závěrečném období před Vánocemi pomohou agenti, kteří budou využívat důvěryhodná data zákazníků, přimět nakupující k nákupu pomocí personalizovaného přístupua podpory.personalizovaného přístupua podpory. Od kybernetického týdne zvýšili maloobchodníci využívání AI a agentů o 23 % a AI je na nejlepší cestě ovlivnit sváteční prodeje v hodnotě více než 200 miliard dolarů. Společnost Salesforce také předpovídá, že BOPIS, kdy zákazníci nakupují dárky online a vyzvedávají si je buď v obchodě, nebo na pobočce, se v týdnu před VánocemiVánocemi zdvojnásobí, protože zákazníci se předhánějí v pořizování dárků na poslední chvíli.
Salesforce Shopping Index analyzuje údaje od více než 1,5 miliardy spotřebitelů na maloobchodních stránkách na platformě Salesforce, a to včetně 29 z 30 největších amerických online prodejců. Tato data zahrnují poznatky z oblasti obchodu, marketingu a zákaznických služeb a poskytují komplexní pohled na trendy v oblasti výdajů během VánocVánoc.
Včasné ukazatele: Pět předpovědí na základě údajů o prázdninách 2024
- Zprostředkovatelé zvyšují prodej o svátcích: Maloobchodníci využívají umělou inteligenci, včetně agentů, a to jako způsob, jak zvýšit efektivitu a personalizaci během letošních vánočních svátkůsvátků.
- Od kybernetického pondělí zvýšili prodejci využívání generativní umělé inteligence a agentů o 23 % oproti minulému týdnu.
- Od 1. listopadu ovlivnila umělá inteligence 19 % všech globálních online objednávek prostřednictvím úkonůúkonů, jako jsou přizpůsobené propagační akce, podpora objednávek a doporučení produktů.
- Podniky, které během sváteční sezóny využívaly generativní umělou inteligenci a agenty pro zákaznický servis, zaznamenaly téměř dvojnásobný nárůst angažovanosti ve srovnání s podniky bez těchto funkcí (38 % oproti 21 %).
- Předpověď společnosti Salesforce: Umělá inteligence je na cestě ovlivnit vánoční tržby v hodnotě 200 miliard dolarů za celou vánoční sezónu, což představuje 12% meziroční nárůst.
- BOPIS je záchranným lanem pro nakupující na poslední chvíli: Možnost BOPIS je stále oblíbenější, protože spotřebitelé se chtějí vyhnout dlouhým frontám a lhůtám pro doručení.BOPIS je záchranným lanem pro nakupující na poslední chvíli: Možnost BOPIS je stále oblíbenější, protože spotřebitelé se chtějí vyhnout dlouhým frontám a lhůtám pro doručení.
- V týdnu následujícím po kybernetickém pondělí tvořil BOPIS 21 % všech online objednávek. V týdnu následujícím po kybernetickém pondělí tvořil BOPIS 21 % všech online objednávek.
- Po uplynutí lhůty pro doručení pozemních zásilek na Vánoce zaznamenávají prodejci s BOPIS často 5-7krát vyšší nárůst online prodejůprodejů než ti, kteří jej nemají.
- Předpověď společnosti Salesforce: O víkendu před Vánocemi se počet objednávek BOPIS zdvojnásobí ve srovnání se zbytkem sezóny a bude tvořit téměř 40 % všech online objednávek u maloobchodníků využívajících tuto funkci v obchodě. Předpověď společnosti Salesforce: O víkendu před Vánocemi se počet objednávek BOPIS zdvojnásobí ve srovnání se zbytkem sezóny a bude tvořit téměř 40 % všech online objednávek u maloobchodníků využívajících tuto funkci v obchodě.
- Maloobchodníci si dávají pozor, počet vrácenéhovráceného zboží roste: Spotřebitelé jsou při posledních nákupech o svátcích rozvážnější a sami si upravují ceny, aby ušetřili ze svých rozpočtů.
- Od 1. listopadu bylo vráceno přibližně 8,3 % nákupů, v roce 2023 to bylo 6,6 %.
- Očekává se, že celosvětová míra vrácených produktůvrácených produktů dosáhne během vánočního a svátečního týdne 13 %, zatímco v roce 2023 to bylo 12 %.
- Předpověď společnosti Salesforce: Přes 133 miliard dolarů zakoupených v letošní sváteční sezóně bude vráceno, což mohou agenti pomoci maloobchodníkům zvládnout po svátcích.
- Mobilní peněženky, Buy Now Pay Later (BNPL) zjednodušují nakupujícím placení:
- Platby prostřednictvím mobilních peněženek, jako je Apple Pay, Google Pay a PayPal, se stále těší velké oblibě, přičemž v týdnu následujícím po kybernetickém pondělí se jejich používání celosvětově meziročně zvýšilo o 16 %.
- 6 % všech objednávek od 1. listopadu bylo zakoupeno s opcemi BNPL.
- Předpověď společnosti Salesforce: Téměř čtvrtina (24 %) všech celosvětových svátečních objednávek bude zakoupena pomocí mobilní peněženky.
- Nakupování o svátcích dominují mobilní zařízení: Mobilní zařízení se stala hlavním kanálem pro vánoční nákupy a jejich využívání se stále zvyšuje s tím, jak se zlepšují spotřebitelská přívětivostspotřebitelská přívětivost.
- Od 1. listopadu pochází 78 % veškerého globálního provozu digitálních stránek z mobilních zařízení.
- Od 1. listopadu se mobilní zařízení podílela na 69 % všech online objednávek.
- Předpověď společnosti Salesforce: 83 % veškerého online provozu a 76 % všech online objednávek bude od 23. do 25. prosince realizováno prostřednictvím mobilních zařízení.
Data Cloud umožňuje personalizované interakce se zákazníky: Maloobchodníci využívají svá rozsáhlá zákaznická data a kombinovanou sílu Agentforce a harmonizují informace o zákaznících do jednotného zákaznického profilu, který jim pomáhá získávat informace a poskytovat inteligentní, akční a personalizované interakce s nakupujícími v reálném čase.
- Společnost Data Cloud zaznamenala během Cyber Week výrazný meziroční nárůst přijatých zákaznických záznamů (+78 % meziročně), což ukazuje, že v tomto odvětví rychle roste množství dat, která se používají k řízení obchodních výsledků.
- Jen během Cyber Weeku zpracoval Data Cloud více než 300 bilionů záznamů (meziročně +85 %) a pomohl maloobchodníkům s více než 94 miliardami profilů na různých platformách a kanálech, jako je Marketing Cloud a Google. To umožnilo maloobchodníkům poskytovat cílený marketing, personalizovaná doporučení a optimalizovanou správu zásob – to vše je v rušné sváteční sezóně klíčové.
- Předpověď společnosti Salesforce: S větším množstvím dat, než kdykoli předtím budou maloobchodníci hledat jednotnou datovou platformu, která jim umožní plynuleji propojit, harmonizovat a reagovat na poznatky o zákaznících v reálném čase, což umožní personalizaci v každém kontaktním bodě.
2024 Metodika vhledů a předpovědí Salesforce na dovolenou
Společnost Salesforce analyzovala agregovaná data, aby získala informace o prázdninových aktivitách více než 1,5 miliardy globálních zákazníků ve více než 89 zemích se zaměřením na 18 klíčových trhů: Spojené státy, Kanada, Velká Británie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko, Japonsko, Nizozemsko, Austrálie, Nový Zéland, Asie a Tichomoří (kromě Japonska, Austrálie a Nového Zélandu), Švýcarsko, Latinská Amerika (LAM), Střední východ a Afrika (MEA), východní Evropa, Belgie a severské země. Tato baterie srovnávacích ukazatelů poskytuje hluboký pohled na posledních devět čtvrtletí a současný stav digitálního obchodování. K extrapolaci makroekonomických údajů pro širší maloobchodní odvětví je použito několik faktorů. Tyto výsledky nevypovídají o výkonnosti společnosti Salesforce.
Údaje o předpovědích, které uvádíme, pocházejí z vlastního výzkumu společnosti Salesforce. Výpočty, které používáme, kombinují údaje první strany a třetích stran, jakož i několik tržních předpokladů, aby se vytvořily datové body, které prezentujeme.