Skip to content
BIZnews.cz
Menu
Menu

Méně dat, více automatizace. EG.D po modernizaci podnikového systému míří k využití AI

Zveřejněno 23. 10. 2025

V energetice sílí tlak na digitalizaci, rychlejší práci s daty a kvalitnější zákaznickou obsluhu. Distribuční společnost EG.D z energetické skupiny E.ON spustila modernizovaný zákaznický systém na technologiích SAP. Změna ovlivnila 1,7 milionu odběrných míst a pro téměř devět set zaměstnanců firmy znamená jednodušší práci s daty a rychlejší komunikaci se zákazníky. Před spuštěním firma výrazně snížila objem migrovaných dat a připravila systém na širší využití nástrojů umělé inteligence.

„Potřebovali jsme udržet plnou kontrolu nad klíčovými procesy a zároveň práci s daty posunout na úroveň, která zrychlí rozhodování i obsluhu zákazníků. Redukce dat a modernizace systému se v každodenním provozu projevily téměř okamžitě,“ říká Vítězslav Hrbek, vedoucí podpory zákaznických systémů EG.D.

Pro regulované distribuční společnosti, jakou je EG.D, je klíčová stabilita provozu, auditovatelnost a kvalita dodávky. Firma proto zvolila tzv. brownfield postup, který navazoval na implementaci z roku 2019 a zachoval ověřené procesy, aby zkrátila čas nasazení a omezila rizika.

Méně dat, rychlejší systém

V přípravné fázi společnost výrazně zredukovala objem dat pro přesun do cloudového prostředí. Přesto jde o zatím jeden z největších technologických projektů v historii podniku. „Podle našich informací jsme v Česku mezi distributory energií první, komu se podařilo realizovat přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA v prostředí RISE v takovém rozsahu,“ doplňuje Hrbek.

EG.D zvolila systém SAP S/4HANA zejména díky výhodám in-memory databáze, robustnímu základu a široké škále standardních funkcí, které lze přizpůsobit potřebám firmy bez složitých zásahů. Modernizace pokrývá všechny hlavní procesy distributora v České republice.

„V regulovaném prostředí je klíčová stabilita a transparentnost. Technologie mají zjednodušit práci lidem, zkrátit cestu k relevantním informacím a zlepšit zkušenost zákazníků i partnerů,“ říká Michal Korol, manažer klíčových zákazníků SAP.

Moderní systém jako brána k AI

Na technologii SAP Business Technology Platform staví EG.D zejména rozvoj AI a standardizaci klíčových procesů. V praxi jde o přístup „clean-core“, tedy udržování standardního jádra a úprav mimo něj přes rozhraní API, aby aktualizace probíhaly rychle a systém zůstal stabilní.

„V rámci pilotních projektů máme již zkušenosti s využitím AI, zejména v oblasti formulářů. Po úspěšném spuštění SAP S/4HANA chceme začít okamžitě implementovat AI do všech našich procesů, především v oblasti zákaznické obsluhy,“ doplňuje Hrbek.

Ve spojení s umělou inteligencí uvažuje firma o využití dalších cloudových řešení SAP v oblasti zákaznické zkušenosti, analýzy dat, reportingu a automatizaci procesů.

Vyhledávání

Nejnovější příspěvky

  • Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny, končící verze s automatickou převodovkou s akční nabídkou
  • Bezpečné postupy pro vyřazení softwaru a možnosti odkupu
  • Elektrické štípačky na dřevo vám ulehčí práci
  • Kreativita se setkává s kapacitou: Sandisk a Crayola spolupracují na řadě barevných flash disků SANDISK® Crayola USB-C®
  • Méně dat, více automatizace. EG.D po modernizaci podnikového systému míří k využití AI
©2025 BIZnews.cz | Design: Newspaperly WordPress Theme