Skip to content
BIZnews.cz
Menu
Menu

Denní používání AI v kancelářích za půl roku vzrostlo o 233 %, ukazuje nový výzkum společnosti Slack

Zveřejněno 20. 6. 2025

Nejnovější vydání Workforce Indexu od společnosti Slack ukazuje, že využívání umělé inteligence mezi kancelářskými pracovníky zažívá dramatický růst. Jen za posledních šest měsíců se denní využití AI zvýšilo o neuvěřitelných 233 %. Průzkum mezi 5 000 zaměstnanci po celém světě zároveň ukazuje, že AI se stává jednoznačnou konkurenční výhodou. Lidé, kteří ji používají každý den, jsou o 64 % produktivnější a o 81 % spokojenější se svou prací než ti, kteří AI nevyužívají.

Index zároveň ukazuje, že s AI nejde jen o automatizaci. Zaměstnanci ji využívají k tomu, aby získali nové schopnosti. Celkem 96 % uživatelů použilo AI k úkolům, které by dříve sami nezvládli. U denních uživatelů je také o 154 % vyšší pravděpodobnost, že využijí AI agenty ke zlepšení nebo kreativnějšímu pojetí práce než k pouhé automatizaci.

Zatímco v minulosti byli zaměstnanci vůči AI zdrženlivější, dnes je situace jiná. AI využívá 60 % kancelářských pracovníků, přičemž 40 % pracuje přímo s AI agenty. Nejnovější Workforce Index zároveň ukazuje, že s rostoucím využíváním roste i důvěra. Lidé, kteří AI agenty používají denně, jim důvěřují dvakrát častěji. Pro firmy to znamená jedinečnou příležitost, jak naplno využít přínosy digitální práce – tedy úkolů, které místo lidí zvládají samostatně fungující AI agenti.

„Když jde o vztah lidí a AI, data jsou jasná. Důvěra roste s používáním,” říká Lucas Puente, viceprezident výzkumu ve společnosti Salesforce. „Jakmile lidé začnou AI agenty používat, získávají v technologii důvěru i nadšení. A navíc ji využívají ji k tomu, aby si osvojili nové dovednosti a posouvali se dál ve své práci“

Nejnovější data z listopadu 2024 ukazují, že adopce umělé inteligence na pracovištích prochází dramatickým růstem. Počet zaměstnanců využívajících AI nástroje vzrostl od listopadu o padesát procent, přičemž dnes je používá šedesát procent kancelářských pracovníků. Ještě výraznější je nárůst v denním využívání, které stouplo o dvě stě třicet tři procent. Čtyřicet procent zaměstnanců už má zkušenost s AI agenty a téměř čtvrtina z nich těmto virtuálním asistentům svěřuje vybrané pracovní úkoly. Zajímavé je, že lidé používající AI agenty denně vykazují dvojnásobně vyšší důvěru k technologiím umělé inteligence v kritických oblastech, jako je ochrana dat, přesnost nebo rozhodování.

Překvapivou hnací silou této transformace se ukazují být mileniálové. Třicet procent této generace tvrdí, že AI agentům dobře rozumí, což je nejvíce ze všech věkových skupin. Šedesát osm procent mileniálů využívá umělou inteligenci pro strategické úkoly včetně psaní, sumarizace nebo generování nápadů. Denní používání AI také odráží hierarchickou strukturu firem – čtyřicet tři procent lidí ve vrcholovém vedení s ní pracuje každý den, zatímco u senior manažerů je to třicet pět procent a u středního managementu pouze dvacet tři procent.

Umělá inteligence prokazatelně zvyšuje produktivitu a podporuje rozvoj strategických a kreativních schopností. Lidé pracující s AI denně hodnotí svou práci pozitivněji než ti, kteří tyto nástroje nevyužívají. Mluví o vyšší produktivitě o šedesát čtyři procent častěji, o lepším soustředění o padesát osm procent častěji a o vyšší spokojenosti v práci dokonce o osmdesát jedna procent častěji. Mezi nejčastější přínosy AI pro produktivitu patří zjednodušení rešerší, pomoc s psaním a komunikací či podpora při hledání nápadů a překonávání tvůrčích bloků.

Pozoruhodných devadesát šest procent uživatelů použilo AI na úkoly, na které dříve neměli dostatečné dovednosti. Sedmdesát dva procent z nich si přeje AI agenty pro brainstorming, osmdesát procent chce pomoc s rešeršemi pro obchodní jednání a osmdesát dva procent by uvítalo asistenci při tvorbě prezentací. Proti obavám z izolace pracovníků data ukazují, že umělá inteligence spíše posiluje mezilidské vztahy. Denní uživatelé AI o dvě stě čtyřicet šest procent častěji uvádějí, že se cítí více propojeni s kolegy, a šedesát dva procent z nich také pociťuje silnější pocit sounáležitosti. Každý třetí příslušník generace Z říká, že mu AI pomohla cítit se v práci více propojený. Polovina pracovníků z této generace uvádí, že umělá inteligence nemění frekvenci jejich dotazů nebo spolupráce s kolegy, přičemž dvacet devět procent dokonce tvrdí, že se díky AI zapojují do týmové práce více než dříve.

Vyhledávání

Nejnovější příspěvky

  • Toyota v Evropě spouští projekt těžkých nákladních aut na vodík
  • Epson spolupracuje se společností Umango na zdokonalení zachycení dat a automatizace pracovních postupů
  • Denní používání AI v kancelářích za půl roku vzrostlo o 233 %, ukazuje nový výzkum společnosti Slack
  • Huawei AI Data Lake: jasná volba pro podniková data řízená AI
  • Nové varianty WormGPT jsou založené na technologiích Grok a Mixtral
©2025 BIZnews.cz | Design: Newspaperly WordPress Theme