Salesforce zveřejnil konečná čísla z Black Friday, která vycházejí z globálních nákupních dat společnosti Salesforce od více než 1,5 miliardy spotřebitelů.
Online prodeje meziročně vzrostly o 5 % a celosvětově dosáhly 74,4 miliardy dolarů v online prodejích. Online prodej vzrostl o 1,4 % také v EU. Očekává se, že Cyber Week přinese celosvětové tržby ve výši 51 miliard dolarů, přičemž v roce 2023 to bude celosvětově 48,4 miliardy dolarů.
AI a agenti přispěli k celosvětovému online prodeji během Black Friday částkou 14,1 miliardy dolarů. o Využití funkcí GenAI vzrostlo o 6 % mezitýdně během Black Friday. o V celé první polovině kybernetického týdne zaznamenali prodejci využívající GenAI ve svých službách o 9 % vyšší míru konverze ve srovnání s prodejci, kteří je nevyužívají.
Globální slevy na Black Friday meziročně klesly o 3 % na 27 %. Na Black Friday pocházelo 80 % globálního provozu z mobilních zařízení. o Mobilní zařízení se podílela na 69 % všech objednávek, v roce 2023 to bylo 68 %. o Nárůst počtu spotřebitelů, kteří provádějí transakce ze svých telefonů, je pravděpodobně způsoben rozšířením mobilních peněženek, které meziročně vzrostly o 41 %.
Marketingová oddělení využila toho, že zákazník nakupuje nejprve z mobilu, a na Black Friday zvýšila počet zpráv na mobilních zařízeních oproti tradičním e-mailům. Počet odeslaných e-mailů se meziročně nezměnil, zatímco počet odeslaných push a sms zpráv vzrostl o 15 %.
S tím, jak se nakupující při prohlížení a nakupování obraceli na mobilní zařízení, se také masivně obraceli na nové digitální kanály zákaznického servisu s podporou AI. Využívání služeb online chatu s podporou AI vzrostlo na Black Friday meziročně o 31 %. Kanály sociálních médií se podílely na celkové návštěvnosti 10 %, což je meziročně stejný podíl.
Globálně nejrůstovější Black Friday kategorie: 1. Luxusní kabelky (+23 %) 2. Domácí spotřebiče (+18 %) 3. Domácí stolování, umění a dekorace (+17 %) 4. Standardní kabelky a zavazadla (+16 %)
Globální kategorie s nejvyšší průměrnou mírou slevy: 1. Kosmetika (39 %) 2. Péče o pleť (35 %) 3. Standardní oděvy (34 %)
Kategorie v rámci EU s největším růstem během Black Friday: 1. Zdraví a krása (včetně make-upu, péče o pleť a vlasů) (+13 %). 2. Obecná obuv a kabelky (+6 %) 3. Potraviny a nápoje (+3 %)
Kategorie v rámci EU s nejvyšší průměrnou mírou slev: 1. Všeobecné oblečení (26 %) 2. Zdraví a krása (včetně make-upu, péče o pleť a vlasů) (+24 %) 3. Elektronika a hračky (+21 %)