Kromě reakce na nejpalčivější problém, kterému je lidstvo vystaveno v souvislosti se změnou klimatu, čelí podniky, vlády a celá společnost také kritickým výzvám v době, kdy se stále dostáváme z globální pandemie. Uplynulé dva roky nám důrazně připomněly, že jsme všichni propojeni a že péče o zúčastněné strany, včetně naší planety, nebyla nikdy důležitější.
Vzhledem k tomu, že realita změny klimatu nadále neúměrně postihuje ty nejchudší a nejzranitelnější, není času nazbyt. Právě letošní téma Dne Země „investujte do naší planety, protože zelená budoucnost je prosperující budoucnost“ situaci plně vystihuje.
V Salesforce si nemyslíme, že podnikům stačí už jen vyvíjet skvělé spotřební výrobky a přinášet zisky. To, že 52 % respondentů v nejnovějším průzkumu Edelman Trust Barometer uvedlo, že si nemyslí, že podniky dělají dost pro řešení klimatických problémů, je jasným důkazem toho, že lidé očekávají větší aktivitu a transparentnost v tom, jak společnosti měří svou udržitelnost a společenský dopad.
Klíčem k vybudování důvěry je věrohodný a hmatatelný plán opatření v oblasti klimatu. Společnosti všech velikostí si musí proto položit tři základní otázky. Za prvé, co dělají a proč, pokud jde o jejich výrobky a služby. Za druhé, jak to dělají – tedy ve vztahu ke svému provoznímu modelu a hodnotovému řetězci. Za třetí, koho ovlivňují – zaměstnance, zákazníky, společnost?
S pomocí technologií založených na datech a spolupráci v Salesforce věříme, že společnosti mohou vizualizovat svou nejrychlejší cestu k Net Zero a nabídnout tak nejvyšší úroveň odpovědnosti. Tím, že povzbudí ostatní, aby se k nim na jejich cestě připojili, mohou být skvělou platformou pro pozitivní změny. Společnost Salesforce má dnes nulové čisté emise v celém hodnotovém řetězci a dosáhla 100 % obnovitelné energie pro své globální provozy tím, že nakupuje obnovitelnou energii odpovídající naší spotřebě elektrické energie. Společnost Salesforce poskytuje uhlíkově neutrální cloud, je zakládajícím partnerem 1t.org a vytvořila Net Zero Cloud, aby pomohla organizacím urychlit jejich cestu k udržitelnosti.
Investice do transparentnosti
V nové éře klimatické odpovědnosti budou muset údaje organizací o uhlíku být stejně důvěryhodné, jako jejich finanční údaje. Pokud však data nevidíte a nerozumíte svým vlastním datům, je těžké problém řešit. Aby bylo zajištěno, že emise uhlíku budou řešeny účinným způsobem, je důležité, aby podniky investovaly do správných nástrojů pro jejich sledování.
Důvěryhodné výkaznictví, hluboké poznatky a analýzy typu „co kdyby“ mohou organizacím pomoci zlepšit prognózu uhlíkové stopy a vizualizovat pokrok v plnění jejich závazků v oblasti klimatu. Tím, že sladí své cíle s cíli stanovenými nejnovějšími vědeckými poznatky o klimatu, mohou vypracovat jasně definovanou cestu ke snižování emisí v souladu s globálními cíli, o nichž vědí, že budou mít dopad.
Pokud jde o nakládání s odpady, díky jedinému zdroji pravdy mohou společnosti nahrávat a sledovat údaje o nakládání s nebezpečnými odpady a způsobem jejijch zpracování, jako je skládkování, kompostování nebo spalování – to vše na jednom místě.
Kromě provozu je důležité, aby se zaměstnanci cítili oprávněni podílet se na dosažení čisté nuly každý den. Vezměte si například cestovní programy. Schopnost rychle sledovat, analyzovat a vykazovat spolehlivé údaje o životním prostředí, může zákazníkům z firemních řad pomoci snížit emise z jejich služebních cest a splnit tak firemní cíle udržitelnosti.
Optimalizace nástrojů pro rezervaci cest zaměstnanců, které doporučují způsoby cestování s nejnižšími emisemi, jako jsou typy použitých dopravních prostředků, délka pobytu v ubytovacím zařízení a spotřeba energie na místě, může pomoci zvýšit angažovanost zaměstnanců, jejich vzdělávání a změnu chování v širokém měřítku.
Investice do ekosystémů a integrace udržitelnosti do dodavatelských řetězců
Dodavatelé jsou a vždy byli významnou součástí rovnice snižování emisí uhlíku. Opatření v oblasti klimatu jsou nejúčinnější, pokud spolupracujeme s našimi zákazníky a dodavateli, upřednostňujeme opatření v oblasti klimatu založená na datech ve všech úrovních a dále integrujeme udržitelnost do všech aspektů dodavatelského řetězce.
Aby společnost mohla zavést účinnou strategii v oblasti klimatu, je třeba vzít v úvahu všechny emise a zohlednit je ve svém portfoliu emisí uhlíku. Důležitou součástí tohoto procesu je poskytnout dodavatelům nástroje a podporu, která jim umožní podniknout vlastní praktické kroky k dekarbonizaci.
Pouze investice do nástrojů, které sledují emise z rozsahu 3 (nepřímé emise, které vznikají v hodnotovém řetězci společnosti) na stejné platformě, která analyzuje emise z rozsahu 1 (přímé emise z vlastněných a provozovaných aktiv) a emise z rozsahu 2 (spojené s nákupem elektřiny, tepla nebo chlazení pro vlastní potřebu společnosti), nám umožní získat přesný a ucelený obraz o údajích o emisích.
Společně investujme do naší planety
Klimatickou nouzi vyřešíme pouze tak, že změníme všechny aspekty naší ekonomiky, od zemědělství přes dopravu, finanční služby až po spotřební zboží a další.
Kromě dopadu, který mohou podniky napříč svými provozy v boji proti změně klimatu mít, je při příležitosti Dne Země 2022 důležité využít sílu partnerství. S pomocí technologií totiž můžeme společně uvolnit potenciál zaměstnanců, dodavatelů a společností, abychom přiměli podniky k odpovědnosti a podpořili větší investice do udržitelnější budoucnosti pro všechny.