Skip to content
BIZnews.cz
Menu
Menu

TCL Europe zveřejňuje výsledky výzkumu, který mapuje chování televizních diváků při nadcházející, dlouho očekávané fotbalové události roku 2022

Zveřejněno 19. 11. 2022

Značka TCL, jeden z dominantních hráčů v celosvětovém televizním průmyslu, před dlouho očekávanou fotbalovou událostí provedla výzkum na vybraném reprezentativním vzorku z velkých evropských zemí, který mapuje způsob, jakým budou lidé sledovat a prožívat nadcházející fotbalový svátek. Výzkum byl proveden ve spolupráci se společností Consumer Science & Analytics (CSA) a zahrnoval respondenty ze zemí, jako je Francie, Velká Británie, Německo, Polsko a Španělsko. Výzkum odhalil, že i přes některé rozdíly napříč trhy (většinou z důvodů kulturních odlišností) nadšení pro hru a touha být v přítomnosti blízkých jsou hlavním motivem pro sledování fotbalových utkání.

• 61 % dotázaných hodlá sledovat nadcházející fotbalová utkání. Jedná se především o nadšené fotbalové fanoušky, kteří navíc budou sledovat zápasy (83 % z nich) i v případě, že jejich národní tým ze soutěže vypadne.

• Pro téměř 1 ze 3 dotázaných je sledování fotbalového zápasu na televizi čas, který si užívá společně se svými blízkými. 86 % Evropanů tvrdí, že budou sledovat zápasy doma, na své televizi.

• Pokud nebude možné daný zápas sledovat na televizi, 60 % dotázaných zvažuje jeho sledování na mobilním zařízení.

• 8 % dotázaných hodlá pro tuto mimořádnou událost koupit nový televizor

Evropané sledují fotbalová utkání s nadšením

Výzkum odhalil, že dotazovaní vykazují velké nadšení pro fotbal a 7 z 10 sleduje pravidelně mezinárodní fotbalová utkání. 15 % dokonce sleduje všechna mezinárodní utkání. 61 % dotázaných bude sledovat vrcholnou fotbalovou událost roku 2022, což dokládá, že fotbal zůstává prioritním sportem. Nejvíce v Polsku (73 %), Španělsku (71 %) a Velké Británii (68 %).

Mezi základní důvody pro sledování fotbalových utkání je podpora národního týmu (50 %) a také nadšení pro sport (35 %). Téměř pětina respondentů (18 %) bude sledovat fotbalová utkání z důvodu, že mezi hráči bude některá z oblíbených fotbalových hvězd.

Důležitým zjištěním je fakt, že drtivá většina (83 %) bude sledovat fotbalová utkání dále i v případě, že jejich národní tým vypadne. Nejvíce pak v Polsku (88 %). Na druhé straně respondenti ze zemí jako Německo nebo Francie ztratí zájem o fotbal v případě, že jejich tým vypadne. Ve sledování by v takové případě pokračovalo jen 19 % z dotázaných v Německu a 17 % ve Francii.

Pokud jde o předpověď celkového vítěze, pak Španělé věří svému týmu nejvíc (51 % věří v možné vítezství svého týmu a na škále od 1 do 10 hodnotí reálné šance sedmičkou). Na druhé straně většina Britů (73 %), Francouzů (66 %), Němců (66 %) a Poláků (61 %) věří svému týmu na celkové vítězství méně a šance na celkové vítězství určují na škále od 1 do 10 šestkou.

Sdílené nadšení pro sport zůstává klíčovým elementem sledování fotbalového utkání

Většina dotázaných (85 %) se chystá sledovat fotbal s někým dalším, jako je partner nebo partnerka (43 %), členové rodiny (40 %) nebo přátelé (39 %). Ve výsledku pak 86 % dotázaných Evropanů bude sledovat nadcházející fotbalová utkání na svých televizorech doma.

Výzkum odhalil některé kulturní rozdíly. Britové (30 %) a Španělé (28 %) zvažují, že budou sledovat utkání v hospodě nebo restauraci, pokud jej nebudou sledovat doma, zatímco Němci (35 %) a Francouzi (34 %) budou sledovat zápasy na televizi u některého ze svých přátel.

Jak nepromeškat jediné utkání

Více než 60 % dotázaných nechce přijít o utkání nebo jeho část, a pokud jej nebude moci sledovat na televizi, využije své mobilní zařízení. Francouzi (51 %) a Britové (50 %) upřednostní chytrý telefon, Poláci (50 %) a Španělé (42 %) využijí počítač, Němci (38 %) pak tablet.

Užít si plně zápasy

Fotbalová utkání se mohou stát i motivem pro koupi nového televizoru. Nový televizor zajistí lepší zážitek. 8 % respondentů sdílí tento názor, ve Španělsku pak až 10 %. Většina respondentů, kdo hodlají investovat do nového zařízení, hledá větší formát televize a lepší kvalitu obrazu (48 %). Ve Francii upřednostňují nové technologie (41 % ve srovnání s celoevropským průměrem 32 %) a Španělé dávají přednost konektivitě a chytrým funkcím (42 % ve srovnání s celoevropským průměrem 32 %).

„S téměř dvěma miliardami aktivních hráčů po celém světě je fotbal nejoblíbenějším sportem. Jak potvrdil výzkum, který jsme provedli se společností CSA, nadcházející fotbalová utkání vytvoří příležitost sdílet nadšení a sportovní okamžiky s blízkými osobami. Tato skutečnost silně rezonuje se značkou TCL. Snažíme se nejen vyrábět produkty s vysokou kvalitou použitých technologií za dostupné ceny a současně poskytovat uživatelům nové zážitky, ale chceme také inspirovat k jedinečnosti v běžných dnech. S nadšením sledujeme souboje jednotlivých týmů a budeme fandit zejména hráčům z našeho TCL týmu ambasadorů. V týmu jsou hráči, jako je Rodrygo, Raphaël Varane, Pedri a Phil Foden. Hodně štěstí všem soutěžícím týmům. Ať vyhraje ten nejlepší!” říká Frédéric Langin, Vice President Sales and Marketing, TCL Electronics Europe.

Vyhledávání

Nejnovější příspěvky

  • Nutanix a Pure Storage přinesou nové integrované řešení pro kritické pracovní úlohy
  • Technologická konference Cisco Connect přilákala stovky odborníků
  • Produkty TCL získaly na začátku roku 2025 celkem 17 prestižních ocenění za design
  • Čtyři způsoby, jak můžou značky teď hned využít agentní umělou inteligenci
  • Nové televize LG QNED evo se mění díky zásadním inovacím a využívají některé technologie dříve vyhrazené televizím LG OLED
©2025 BIZnews.cz | Design: Newspaperly WordPress Theme